Monday, August 28, 2006

No Marriage لا زواج


10 comments:

أحمــــــــدبــــــــــلال said...

لم أقرأ التعليق من قبل و لكن شكراً أفادكم الله

بس صحيح هو سقراط كان على أيامه برضه فى مشاكل فى الجواز و يلاقى واحدة تضع ربطة الايشارب على رأسها و فى يدها مغرفة الاكل و جلابية المنزل المبقعة و التى يصدر منها روائح أقل ما يظهر منها البصل
و بكل صفاقة تمد يدها طالبة مصروف البيت الذى هو حقها
طيب أنا كمان فين حقى أنى أشوف منظر جميل قدامى

BackBone said...

بس تعرف انا رغم كل ده الا في عقلي الباطن عمال اشتغل و حوش علشان اعرف او الحق اتجوز البنت اللي مرطبت بيها لحسن دي خلاص عتعفن من الركنه.

أحمــــــــدبــــــــــلال said...

الحمد لله أنا أنفصلت بدرى جداً علشان أستريح من تعب الاعصاب و السباق ده

كلبوزة لكن سمباتيك said...

الصورة مش ظاهرة عندي
يا ريت يكون في وصف
لا زواج
طيب متزقش
بكرة نقعد علي البوست و نسمع الزيطة

كلبوزة لكن سمباتيك said...

قال يعني
ده قصر مدونة يا بلوجراوي
ههههههه
انا جاية اهو اوصل الكشري لحد المدونة
و متنساش البقشيش
استبينا؟

MAKSOFA said...

ليه التشاؤم ده
الدنيا حلوه بس الجواز موش أحلي ولا حاجه

كراكيب نـهـى مـحمود said...

متتجوزش دي حرية شخصية انت حر في بلد غرقان حرية
لكن اختار صورة حلوة للموضوع جمجمة وازازة سم مثلا
مش خاتم وعلامة غلط حمرا زي بتاعت ميس ابتسام بتاعت الرياضه
مش كده ولا ايه
انا اول ما شفت الصورة وجبت القاموس اترجم كلمة ماريدج فهمت قبل كده كنت فاكرة انها حملة ضد التدخين
دانت ربنا بيحبك انك مقبلتش ام اي حد الخاطبة اللي زارتي في مدونتي امبارح وكانت ليلة
يلا جت سليمة - وابعد بقى عن رابطة زواج من اأجل التغير -
تغير شكل الحياة وطعمها واحساسها ومواعيدها وخريطة المرتب والمصروف
كراكيب نهى

i love you said...

طبعااااااااااااااا

شيمـــــاء said...

بيقولوا لك ايه يا عم احمد
فيه حكمة بتقول

اللى يرفض شئ باستمرار و عنف و ينفيه يبقى هو اكتر شئ عايزة فى حياته

و بعدين انفصال ايه بس
وانت يا دوب 22 سنة

يا ابنى متنكدش على نفسك

شــــمـس الديـن said...

ادعي الله ان يوفقك لزوجة تفهمك و تحبها و تواجهوا الحياة مع بعض او لا شئ ...

مرة كنت بتكلم و بقول ...انا انسانة صعبة ...استحالة الاقي حد يناسبني نفسيا و ثقافيا ...ردت عليا شخصية عزيزة و فاضلة و احترمها كثيرا ... مصر بها 75 مليون يعد خصم النساء و العواجييز و الاطفال لاقينا انه علي الاقل نظريا يصلح لي 500 فرد من ال75 مليون نسمة (اي نعم لسة مشوفتش حد من ال500 دول لكن مش مهم :))...

لكن لا تبتأس ...لانه عامة اللي مش بيفكر في الموضوع مش بيجيب سيرتة ...لكن اللي كان عايزة و اتلسع او شاف نموذج سئ احبطة ...دا اللي بيحتاج فترة علشان يعدي وقت و يتعافي مما شاهد