Wednesday, July 18, 2007

و رجعتلك يا أسكندرية

الصورة نقلاً عن مدونة راسبوتيــــــــن
و أخيراً نزلت الاجازة
أعرف أنها لستة أيام فقط
و لكنها تكفى حتى أرجع و أحضن أسكندرية كلها حضن كبير
كم هى جميلة
رائعة
أكتشفت كم احبها بعدما بعدت عنها
و حشتونى ياأصحابى
طبعاً أنا مقصر فى عالم التدوين و لكنى أتابع قدر أستطاعتى
أما عن شرم الشيخ
فهى مدينة جميلة و لكنها تكفى أربعة أيام بها لتملها
ليس البحر و الشواطئ بالطبع
و لكن كأماكن للخروج و السهر قليلة للغاية
نعم توجد أماكن عديدة و لكنها كلها فى نفس المكان بجانب بعضها البعض
و لكن حقاً مدينة ساحرة فى مناظرها الطبيعية و شاطئها
و ذلك خلافاً للجانب المظلم من الموضوع و هو للباحثين عن المتع الشخصية
فكل شئ متاح طالما أحتفظت بيداك بجانبك
و أذا تطاولت وجدت يداً تشدك من قفاك لتأخذك لمصيرك المجهول
جميلة شرم الشيخ
و لكن
الاجمل منها
الأسكندريــــــــــة

9 comments:

كراكيب نـهـى مـحمود said...

طيب منور وحمد لله على سلامتك

Anonymous said...

حمد لله على السلامه يا مان
اتمنالك انك تقضى اجازه سعيده وممتعه مع من تحب

kareem azmy said...

حمدلله على سلامتك
متاخرة شوية بس معلش
محدش قالي انه رجعت من يوم الاربع

اجازة سعيدة

Rania Lelah said...

حمدلله على السلامة
اسكندرية لها شكل تانى غير اى شواطىء
انا بردة من عشاقها و كنت اتمنى العيش فيهااااااا
نورت بلدك
تحياتى

اسكندراني اوي said...

نورت وتروح وترجع بالسلامه
معلش متاخره بس اهو احسن من مفيش
هههههههههههه

أحمــــــــدبــــــــــلال said...

كراكيــب
الله يسلمك وحشانى

وينكــــى
الله يسلمك يا غالية
و للأسف الاجازة ماكنتش حلوة اوى

كريـــــــم
أنا رجعت من الاتنين بالليل
أنت كنت فين كل ده
على العموم المدونة بتاعتك بقالها كتير ماتغيرتش؟
و لا يهمك التأخير المهم جيت فى الآخر

رانيــــــــا
الله يسلمك
كويس أنى كل يوم بتعرف بحد بيحب الاسكندرية
و تحياتى انا كمان

أسكندرانى أوىىىىىىىىىى
فينك يا عم ؟
أروح أسكندرية كده و ماليأكش مستنينى على الآمة

اسكندراني اوي said...

ههههههههههههههههههه
ماشي
انا كنت على الامه مستني الفلافل تتقلي عشان ناكلوها مع الطماطم ونقزقزو لب علالكورنيش


ههههههههههههههههههههههههههههه

Unknown said...

الى محبى الفنان الجامد أوى و الأنسان الرائع أوى خالد الصاوى شاركوا مدونة عندليبيات تدعوكم لحضور لحفلها الذى تقيمه بمناسبة مرور عام على مدونة خلود... قيه تورتة ماتخفوش

نفسنا said...

ندعوكم لزيارة العدد الثالث من مجلة نفسنا
ولمن لدية هواية الكتابة ويريد المشاركة معنا نرجو منه مراسلتنا
nafsena@gmail.com