Wednesday, May 02, 2007

تاج و داير على الكل






الله يكرمها رجعتلنا رجوع رائع و كله خيرات

و التاج ده جايلنا على الهواء مباشرة من الانسة وينكى المحبوبة من الجميع

عاشقة الشيكولاتة



***************************************



هل كنت طالب شاطر فى المدرسة ؟
بصراحة فى الابتدائى و الاعدادى بس لكن الثانوى بقى ماليش ذنب فيها


أنا كنت ولد زى كل الولاد فى مرحلة مراهقة يعنى أعمل أيه ألتفت لمذاكرتى و لا لهرموناتى اللى بتقطعنى من جوه و لا لمتشات الكورة اللى مابحبهاش و لا لمعاكسة البنات

بس كنت الاول فى الابتدائى و بعد كده أنهرت فى المراحل التالية

أما الجامعة و بالرغم من أنكم ما مسألتوش عنها فأنا و الحمد لله أتفصلت من كليتى الاولى بعد سنتين لفشلى للأسف و رحت كليتى التانية اللى خلصتها بتفوق جيد جداً

و كفاية فضايح الله يتر علينا و عليكم


***
أحب مادة , أكره مادة ؟
الانجليزى و الرسم طبعاً


لأنى كنت متفوق فى الانجليزى و مازلت و الحمدلله حتى الان

انا فى الأبتدائى كنت بقرأ روايات بالأنجليزى

أه روايات بسيطة بس كنت أحسن من غيرى كتير

أما الرسم فده كان عشقى بموت فيه جداً

و دايماًكنت متفوق فيه و مشارك فى جماعة الرسم و الصحافة



أما المادة اللى بكرها فكانت الرياضيات و الفيزياء

الله يخرب بيوتهم

بكرهم

بكرهم

بكرهم


***
كنت عايز تطلع ايه وانت صغير ؟


فى الطفولة كان نفسى أكون عالم فلك و لما درست فيزياء و كرهتها

و كنت بحب الرسم و التصاميم

بقى نفسى أكون مهندس ديكور

بس للأسف مجموعى ماجبش فى الثانوية العامة فنون جميلة بالرغم من أنى نجحت فى القدرات





نستنتج من ذلك فشل نظام التعليم فى مصر


***
أمرر التاج إلى
لكل واحد وواحدة سواء بيقرأ و لا يعلق


أو بيعلق بس

أو ليه لينك عندى

أو ليا لينك عنده

أو حتى فتح المدونة هنا بالصدفة

2 comments:

Anonymous said...

هههههههههههههههههههه
انا اول واحدااااااااااا
يالهوى على الفضايح يالهويييييي
بس كويس انك كان نفسك تبقى عالم فلك
فرحت قلبى
على فكره
الحفله البلوجريه هاتبقى بكره عندى الساعه خمسه العصر
اوعى ماتجيش
تعالى وقت ماتقدر

البتاع said...

وبرضه بعيدا عن اى تعليقات
لاى موضوع

اى خدمة يافندم

مهمتنا رضاكم :-)

ويعنى اهه فرصة كل ماتوحشك الاغنية تعدى علينا ونشوفك يعنى :-)