Tuesday, May 08, 2007

SpiderMan3





أحدث فيلم شاهدته فى السينما

طبعاً لا أخفى حبى لأفلام الكوميكس

أو أفلام القصص المصورة و يرجع هذا بالطبع لتشبعى بالكثير منها فى طفولتى

دائماً هناك البطل الخارق الذى ينقذ المدينة من الشرير

أحببت الفيلم هذه المرة فعلاً

الفيلم ملئ بالأحداث و التطورات فى حياة بيتر باركر الشخصية

و حياة الشخصية العنكبوتية أيضاً

فنجد الرجل العنكبوت و قد تحول الى شرير بشكل ما

الفيلم ملئ أيضاً بالأشرار

هناك رجل الرمال و خيال العنكبوت و هارى صديقه العزيز

بالطبع لن أحرق أحداث الفيلم و لكن الفيلم يتسارع بالأحداث و المواقف و المعارك الضارية بالطبع

و لأول مرة أشعر أن فيلم فى سلسلة هزلية يكون طويل لهذا الحد

ليس طويلاً للغاية و لكنه أطول من الأفلام المعتادة

أو رمبا أنا شعرت بهذا من كثرة الاحداث

الفيلم مدته ساعتان و عشرون دقيقة

و قد حقق حتى الان 148مليون دولار فى الولايات المتحدة فقط


لمزيد من المعلومات عن الفيلم راجع موقع الفيلم الرسمى



9 comments:

kareem azmy said...

انا كمان بحب الافلام الاجنبية عموما
و طبعا افلام الخيال العلمي اكتر
و افلام الرعب كمان و لوني ببقا بجد مرعوب و انا خواف اصلا
بس مش بقدر امسك نفسي ادامها
و طبعا ده بيرجع لجودتهم ف صناعة الافلام

MAKSOFA said...

ايه يابني النيولوك الحلو ده
فعلا وحشتني ياحماده

البتاع said...

مشكلتى انى مش بحب الكوميكس
غير بطوط وميكى
ودول لو اتعملو افلام تبقى افلام كارثية الفشل :-)
غير كده بحس ان الكوميكس ماشية بالمبدأ
" دعنى اخدعك..دعنى انخدع"
وانا الصراحة المبدأ ده موجود عندى بس بحدود
يعنى مش حفوت لهم كتير

بس عموما بوست رائع لمشاعد واعى
بجد حلو يابلال
بس فيه ملحوظة واضح ان اغنية عصفور موحشتكش
لانك مطلتش عليها خالص الاياييم اللى فاتت

لعل المانع خيرا :-)


تحياتى

Michel Hanna said...

بغض النظر عن كل النقد اللي وجهوه للفيلم في الجرايد
الفيلم جميل فعلا وأنا استمتعت بيه جدا.

كلبوزة لكن سمباتيك said...

مليش في الخيال القرعي
تحياتي

david santos said...

I offer to my friend Esmeralda


MOTHER OF THE WORLD

Egypt , gather your children
Even the most unwelcome
And show them the facts

All of them are dear then
But for the most fearsome
It will undo their evil acts

كراكيب نـهـى مـحمود said...

انا شفت الفيلم
وعجبني

أحمــــــــدبــــــــــلال said...

متشكرين على تعليقاتكم يا جماعة و على العموم ده فيلم
أذاً أختلاف الاذواق وارد

جميلة أرائكم

Mr.Santos
thank u 4 ur comment
it's nice & kind
thank u again

koukawy said...

مليش تقل اوي علي نوعية الأفلام دي
زور كاتيجوري الأفلام اللي عندي و انت تعرف انا بحب انهي نوع